Activităţile proiectului: se desfăşoară conform graficului de activităţi și în corelaţie cu resursele alocate prin bugetul proiectului.
A1. MANAGEMENTUL PROIECTULUI.
Aceasta activitate se va derula pe toata perioada de implementare a proiectului.
A.1.1. Coordonarea generala a proiectului.
A.1.2. Planificare si organizare – elaborarea si actualizarea manualului operational al proiectului, planificarea activitatilor pentru
perioada urmatoare etc.
A.1.3. Managementul financiar al proiectului – planificarea detaliata a bugetului, monitorizarea executiei bugetului, modificari buget, elaborarea de rapoarte financiare, elaborarea cererilor de rambursare, implementarea principiilor
managementului financiar sanatos etc.
A.1.4. Realizarea achizitiilor publice– derularea procedurilor de achizitii pentru procurarea produselor si serviciilor necesare pentru implementarea proiectului care sa completeze infrastructura de cercetare existenta si sa sprijine doctoranzii si cercetatorii in realizarea activitatilor de cercetare interdisciplinara.
A.1.5. Raportare, monitorizare si evaluare proiect – monitorizarea modului de derulare a activitatilor, evaluarea gradului de realizare a obiectivelor si indicatorilor proiectului etc.
A.1.6. Identificarea, recrutarea, selectia si gestiunea grupului tinta a proiectului;
A2. INFORMARE SI PUBLICITATE.
Aceasta activitate se va derula pe toata perioada de implementare a proiectului.
A.2.1. Organizarea si derularea conferintei de lansare a proiectului – este adresata doctoranzilor, postdoctoranzilor, tutorilor, altor factori interesati. Conferinta de lansare va include si o
conferinta de presa. Va fi realizata in primele 2 luni de implementare.
A.2.2. Organizarea si derularea unei campanii de informare a grupului tinta privind proiectul
si activitatile sale. Campania va presupune realizarea de materiale si evenimente de informare si publicitate, elaborarea si transmiterea de newsletter etc.
A.2.3. Dezvoltarea si actualizarea paginii web a proiectului. Pagina web va fi utilizata atat ca
suport pentru activitatile derulate online, facilitarea comunicarii cu membrii grupului tinta, cat si pentru promovarea proiectului in randul publicului larg.
A.2.4. Organizarea si derularea conferintei de inchidere a proiectului - va include si o conferinta de presa.
Va fi realizata in ultimele 2 luni de implementare.
A3. FURNIZAREA DE SPRIJIN FINANCIAR PENTRU DOCTORANZI SI CERCETATORI PENTRU A SE IMPLICA IN CERCETAREA DOCTORALA SI POSTDOCTORAL
A 3.1 Acordarea burselor doctorale pentru 130 de doctoranzi (pentru o perioada de 12 respectiv 18 luni) si 50 cercetatori
post-doctoranzi
A
3.2 Derularea mobilitatilor transnationale. Acordarea mobilitatilor
transnationale se va face in urma unui proces de selectie bazat pe competitie, tinandu-se cont de urmatoarea distributie: 30 de doctoranzi nu vor beneficia de mobilitate transnationala, 100 de doctoranzi si 40 de post-doctoranzi vor beneficia de mobilitate transnationala. Doctoranzii vor beneficia de maxim 4 luni de stagiu intr-o universitate/centru de cercetare dintr-o tara membra a Uniunii Europene, fiind eligibile maxim 2 stagii de studii/cercetare/mobilitate.
A
3.3. Sprijin financiar pentru participarea la simpozioane, seminarii, congrese legate de obiectul cercetarii. Sprijinul va fi acordat in limita a 2000 lei / doctorand sau 2 participari / doctorand, in functie de care conditie este atinsa prima, cu obligativitatea ca doctorandul sa fie primul autor al lucrarii. Vor fi vizate conferinte si seminarii internationale desfasurate in tara sau in strainatate, la care doctoranzii sa prezinte rezultatele activitatii de cercetare derulate in cadrul programului doctoral.
A4. EXTINDEREA, ACTUALIZAREA SI INTRETINEREA BAZELOR DE DATE PRIVIND PROGRAMELE DOCTORALE.
Se va actualiza baza de date a Scolii Doctorale avand in vedere faptul ca pentru proiectele anterioare s-a creat aceasta baza de date.
A5. SCHIMBURI ŞI ABORDARE INTEGRATĂ A BUNELOR PRACTICI, VIZITE DE STUDIU SI ORGANIZARE DE SEMINARII SI CONFERINTE.
Derularea activitatilor asociate schimburilor si vizitelor de studiu la propunerea conducatorilor stiintifici au menirea de a oferi doctoranzilor/postdoctoranzilor o deschidere suplimentara, care sa le permita incheierea cu succes a programului doctoral/postdoctoral si sa le usureze tranzitia spre piata fortei de munca.
A6. ACTIVITATEA DE TUTORAT SI INDRUMARE PENTRU CERCETATORII POSTDOCTORANZI PE PARCURSUL PROGRAMULUI DE CERCETARE POSTDOCTORALA.
Se are in vedere stabilirea cadrului teoretic pentru desfasurarea programelor de cercetare postdoctorala precum si activitatea de mentorat in sine;
A7. MONITORIZAREA ŞI EVALUAREA REZULTATELOR SPRIJINULUI FINANCIAR ACORDAT GRUPULUI TINTA, PRECUM ŞI A MOBILITĂŢILOR TRANSNAŢIONALE.
Scopul monitorizarii, colectarii datelor si evaluarii este de a verifica impactul finantarii asupraperformantei in cercetare, concretizata prin rezultate cum ar fi: rapoarte de activitate lunara, rapoarte de cercetare, lucrari stiintifice prezentate, publicate, brevete de inventie obtinute etc.
A8. DESFASURAREA SESIUNILOR SPECIALE DE PREGATIRE PRIVIND PROBLEMATICA DEZVOLTARII DURABILE SI EGALITATEA DE GEN
Introducerea unor sesiuni speciale de pregatire a membrilor grupului tinta pentru o cariera europeana in cercetare; in acest sens se vor organiza 2 sesiuni speciale de
pregatire pentru grupul tinta, Prelegeri sustinute de experti interni si internationali privind: - egalitatea de gen, egalitatea de şanse, nediscriminarea şi respectarea diversităţii, dezvoltarea durabilă şi protecţia mediului; - stimularea cercetarii in domenii inter- si trans-disciplinare; - managementul cercetării în programele de pregătire si conformarea cu politicile europene; - stimularea creativitatii, inovarea, inventica şi drepturile de proprietate intelectuala; - cultura antreprenoriala, spin-offurile, start-up-urile, transferul tehnologic si alte metode de valorificare a rezultatelor cercetarii si inovarii.
A9. INFIINTAREA, DEZVOLTAREA SI CONSOLIDAREA DE RETELE, PARTENERIATE, INCLUSIV PARTENERIATE SI RETELE VIRTUALE DESTINATE IMBUNATATIRII PROGRAMELOR DOCTORALE (ACORDURI PARTENERIALE, INSTITUTII IN CO-TUTELA, RETELE DE SPECIALITATE, PLATFORME VIRTUALE. |